כאשר פרסמתי את התמונה הזאת של מיה, החתולה שלי, מספר אנשים שאלו אותי איך גרמתי לרקע להיות שחור. לא השתמשתי בפוטושופ ולא מחקתי את הרקע של התמונה.

מיה שותה מים. 1/2000, ISO 1000.

 

הסבר

כאשר מצלמים אובייקט במהירות תריס גבוהה מדי, הוא יהיה בחשיפת-חסר (under exposed), קרי חשוך. בשביל שהרקע ייצא שחור, צריך לוודא שהאובייקטים אותם אנחנו מצלמים – במקרה הזה הברז, המים והחתולה, יהיו הרבה יותר בהירים מאשר הרקע. מה שחשוב זה לא כמה האובייקט בהיר או כמה הרקע כהה, אלא הפער בינהם. ככל שהפער בתאורה בין האובייקט לרקע יהיה גבוה יותר, ככה הרקע יהיה כהה יותר. את המצלמה צריך לכוון לחשיפה על פי האובייקט, ולא על פי הרקע – אחרת הרקע יהיה בחשיפה אופטימלית והאובייקט חשוך מאוד.

כמו כן, השתמשתי בעדשת Tamron SP 60-300mm עם מגן שמש במצב מאקרו, כדי להקטין את כמות האור שנכנסת לעדשה מהצדדים. הייתה לי מטרה נוספת, והיא להקפיא את המים. באחד הפוסטים הקודמים גיליתי שכדי להקפיא את תנועת המים מהברז, צריך מהירות צמצם של לפחות 1/2000.

הארתי באמצעות מנורת שולחן רגילה את הברז ואת החתולה. המנורה נמצאת די קרוב לברז ומכוונת לכיוון הברז. הרקע כאן איננו המראה, אלא הקיר המשתקף בה. לא רואים את הקיר הזה בתמונה, אבל הוא נמצא  קצת מאחורי הגב שלי. הקיר מואר באור אמבטיה לא חזק, ואילו החתולה מוארת באור מנורה חזק, מה שמאפשר את הפער בעוצמות התאורה שחיפשתי.

 

אני, מצלם את מיה. צילום: אישתי המהממת שלא התאפקה וצילמה את הסצינה האבסורדית הזאת.

כל מה שנשאר זה לשים את המצלמה על מצב burst ולנסות לתפוס את את החתולה עם הלשון בחוץ 🙂

הנה תמונה נוספת מאותו הסט:

קוטג' שותה מים. 1/2000, ISO 1000.

 

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *